Det hände sig på Ordfestivalen 2011

Årets Ordfestival blev väldigt lyckat. Stor publitillströmning. Fullsatt.
Det måste bero på att i år hade vi flera folkkära medverkande och att det var ett varierat program.
Nytt för i år var att vi slopade bokloppisen och i stället bjöd vi in sponsorer och kulturföreningar att ställa ut information i rummet bredvid.

Här följer en liten kavalkad i kronologisk ordning. Bild och text Stig Unge:

 Elsie Johansson: "Min far pratade jag inte med. Han var inte sån. Men jag kunde se på honom hur mycket han tyckte om mig, och hur stolt han var att jag kunde få till orden."


 Ida Wiklund tackas av Gerd med bröd som färdkost på vispoetens väg


 Erik Eriksson: "Min mor flydde från ryska revolutionen och min far sveptes med av emigrationen. Båda hade traumatiska språkupplevelser bakom sig. Ur det föddes mitt språk."


 Zinat Pirsadeh: "När jag skriver svenska låter jag som Margareta Krok i mitt huvud. När jag pratar låter jag som drottning Silvia"


 Jan Guillou: "Det började som en diskussion med min fru under svampjakten på trattkantareller. Frågan var varför det är så omöjligt att skriva en stor familjeroman-svit om 1900-talet. Jag kom på svaret, men..."

 Diana Janse: "Jag har närmast utvecklat nolltolerans mot all trams, mot allt som inte är på riktigt. Kärlek. Krig. Vänskap. Hunger. Rädsla. Makten att förändra"

  KMT: Avdelning pinsamma möten.
                                          KMT från Bruksgymnasiet gestaltade tre korta tablåer om möten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0