Ordfestivalens program 2012

              
 
Missionskyrkan den 20 oktober 2012 kl 13 - 17

Tema: ”att våga”

12.00     Festivalportarna öppnas – mingel med kulturföreningar och sponsorer

13.00     Välkommen
             Stina Wollter
             Ordprisutdelning

13.30     Lasse Berg Hur sjutton blev vi som vi är?


14.00     Susanne Åkesson  "Att våga sticka ut näbben" 

14.30     Lars Sund  "En morgontrött fågelskådares bekännelser"


15.00     Kaffepaus


15.30     Helena von Zweigbergk   "Uppbrott"


16.00     Bengt Ohlsson   "Margot"


16.30     Kajsa Grytt   "Konsten - att ha kul och överleva"


17.00     Tack för i år


Inträde: 150 kr (ej kort)
KMT gör vågade mellanspel

På stan:
Poeter på nätet från hela landet har skrivit nya dikter på temat ”att våga” och som ställs ut i skyltfönstren i centrala Östhammar veckan före och efter festivalen. På biblioteket: utställning under oktober ”Konstnärer tolkar poesi”.

Sponsorer: Annonsbladet, Kulturnämnden, Gema Förlag, Selander Design AB, Östhammars Stadsråd, Missionskyrkan, Rudolf Andersson Ur & Optik, ICA Supermarket, COOP EXTRA, Svenska Turistföreningen, Roslagsbröd AB, SKB, Dialect Kontorshuset, Studieförbundet Vuxenskolan

Kommentarer
Postat av: Gerd

Något har hänt eftersom texten blir understruken utan att jag har markerat den funktionen. Det ser inte kul ut, men det får se ut så här så länge.

2012-10-07 @ 01:05:39
Postat av: Ann Wilhelmsson

Hej! Jag är en lokal författare som skrivit en första bok för barn och ungdomar mellan 9 och 99 år. Den heter Ulrik & Sara - på egen hand, och handlar om livet för barn och ungdomar på 1690-talet. En spännande bok om Karl XIIs samtid. Jag skriver under namnet Ann Hou Vangsaae. Jag undrar om jag kan få ta med mig ett mindre antal böcker för försäljning till mässpris till Ordfestivalen. Naturligtvis betalar jag inträde som alla besökare på lördag.
Vänligen,
Annw

2012-10-15 @ 16:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0