Program för Ordfestivalen 24 oktober 2009

  Program Ordfestivalen 2009 den 24 oktober i Missionskyrkan

 

  Tema:           Ego[jag]

 10.00             Bokbord och bokloppis startar



 13.00             Invigning  med Birgitta Östlund

                       Ordprisutdelning


 13.30             Staffan Lindberg
                       ”Vårt globala ego


14.00             Mirja Unge
                      ”Minnen av en mamma”        

14.30             Kung Henry
                      ”Spoken word”

15.00             Kaffepaus

15.45             Annette Kullenberg
                      "Jag är självlockig, moderlös, gripande och ett monster av förljugenhet"


16.15             Björn Ranelid
                    
                      ”Jag skänker dig mina vackraste ord"


16.45 c:a       Avslutning

 

Inträde:        120 kr



                                                    
Under veckan:

Elever vid Edskolan ställer ut självporträtt på Café Ekan och biblioteket. Våra tre kommunalråd ställer ut sina självporträtt i Handelsbankens fönster. 

Poeter på nätet från hela landet har skrivit nya dikter, som ska ställas ut i skyltfönstren i Östhammar veckan före och efter festivalen.

 

 

Sponsorer: Annonsbladet, Kulturnämnden, Gema Förlag, Selander Design AB, Östhammars Stadsråd, Upplands Läns Bildningsförbund, Forsmarks Kraftgrupp AB, SKB, Missionskyrkan, Rudolf Andersson Ur & Optik, COOP Extra, UNT-bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0